עוד השבוע: הממשלה תפרסם את תזכיר חוק הגיוס הדרמטי

    מוטי הלפרין No Comments on עוד השבוע: הממשלה תפרסם את תזכיר חוק הגיוס הדרמטי

    פרסום ראשון ב'מהדורת הבוקר': הממשלה צפויה לפרסם עוד השבוע את תזכיר חוק הגיוס הדרמטי, במטרה לקבל מבג"צ את ההארכה המלאה שביקשה. בממשלה מקווים שלצד שכנוע השופטים שיש טעם בהארכה, מאחר ויראו שיש התקדמות בכך שפורסם תזכיר, ישתכנע גם שר הביטחון גלנט לתמוך בחוק בזמן שכרגע בשיחות הוא מקשיח עמדות

    לשכת הגיוס בירושלים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    22:02
    18.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר הורה: "לנסוע למירון, עד איפה שאפשר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בקואליציה צפויים לפרסם בימים הקרובים את תזכיר הצעת חוק הגיוס, תזכיר דרמטי שעדיין מנוסח, וזאת במטרה לקבל את ההארכה הנוספת שביקשו מבית המשפט העליון.

    כזכור הממשלה ביקשה מבגצ הארכה של 20 ימים עד למועד בו תצטרך להגיש את תשובתה לעתירות נגד אי המשך גיוס בחורי הישיבות, ובקואליציה מתכוונים שבאמצעות פרסום תזכיר החוק – יוכלו לקבל את הדחייה שטרם אושרה במלואה על ידי שופטי העליון.

    דבר נוסף שהקואליציה מקווה לקבל באמצעות פרסום תזכיר החוק – תמיכה של שר הביטחון גלנט והייעוץ המשפטי שלו. בשיחות הסגורות גלנט עדיין מתבצר בעמדתו שיתמוך במתווה גיוס רק אם השר בני גנץ יתמוך במתווה.

    בקואליציה מבינים שלא ישיגו תמיכה לכתחילה של גלנט בשיחות שמקיימים, ולהיפך – אף מרגישים שהוא מקשיח עמדות, ולכן סבורים שהברירה היחידה שנותרה היא שברגע שיפרסמו בצורה פומבית את תזכיר החוק, גלנט ישנה עמדתו ויתמוך או יתרכך לכל הפחות.

    האזינו לדיווח ב'מהדורת הבוקר' בהגשת בצלאל קאהן ודוד חכם>>>



    0 תגובות